03.07.2014
Комплексний міжуніверситетський дипломний проект захищено он-лайн
Національний гірничий університет взяв участь у цікавому освітньому експерименті. Упродовж весняного семестру студенти п’ятих курсів чотирьох провідних ВНЗ технічного профілю – Дніпродзержинського державного технічного університету, Кременчуцького національного технічного університету ім. Михайла Остроградського, Вінницького національного технічного університету та Національного гірничого університету – виконували дипломні проекти, об’єднані спільною тематикою, та захистили його у форматі відеоконференції (вебінару).
Дипломні проекти були присвячені модернізації різних механізмів єдиного технологічного об’єкта – прокатного стану 1680 на ВАТ «Запоріжсталь». Наш студент – тепер вже дипломований інженер-електромеханік Ігор Ісаков – виконав проект, присвячений електроприводу моталки. Це складний потужний механізм (1,1 МВт), призначений для змотування готової смуги металу у рулон діаметром більше двох метрів. Такі механізми потребують спеціальних систем керування та нестандартних технічних рішень.
Представники екзаменаційних комісій чотирьох ВНЗ зібрались в чаті Microsoft Lync, переглянули презентації і заслухали доповіді студентів. Були поставлені запитання, члени комісії обговорили технічні аспекти проектів. Все, як на звичайному захисті дипломних проектів, за винятком того, що учасників розділяла відстань більша, ніж 500 км. За результатами захисту всі студенти отримали «відмінно» (звісно, були відібрані найкращі).
Який ефект матиме такий експеримент?
По-перше, це обмін досвідом. Було цікаво дізнатись про особливості дипломних проектів в партнерських університетах. Не домовляючись, проектанти обрали як засіб автоматизації програмований логічний контролер Zelio виробництва компанії Schneider Electric. Варто відзначити, що в НГУ на кафедрі електропривода вже понад 10 років функціонує найкращий авторизований навчальний центр цієї компанії. Студенти добре володіють засобами автоматизації, адже мають можливість «вживу» запрограмувати такі контролери та працювати з іншою технікою.
По-друге, такі комплексні дипломні проекти – це іншій рівень співпраці. Приміром, за декілька місяців «опрацьовано» цілий прокатний стан – складне технічне завдання! У рамках такої кооперації можуть бути виконані реальні технічні проекти на замовлення підприємств.
Такий пілотний проект є кроком до вирішення дійсно комплексних, не тільки міжуніверситетських, але й міждисциплінарних завдань. Наприклад, в одному проекті можуть бути поєднані як технологічні, так і економічні питання. Отриманий досвід стирає географічні бар’єри, адже для роботи над комплексним проектом можуть бути залучені спеціалісти будь-якого університету. І, головне, напрошується висновок - студенти Національного гірничого університету готові гідно представляти свій заклад на подібних заходах.
Інформація надана колективом кафедри електропривода НГУ
Посилання: http://elprivod.nmu.org.ua/ua/