Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу

Новини кафедри

29.08.2013

Словенія зацікавлена у розвитку української автоіндустрії

На прохання Посольства Республіки Словенія в Україні відбулася зустріч представників НГУ з Петром Кошуковим - національним експертом проекту міжнародної технічної допомоги «Зміцнення кластерів автомобільної промисловості в Україні: покращання спроможності місцевих виробників авто, компонентів та інститутів їх підтримки».

Цей проект розпочато «Автомобільним кластером» Республіки Словенія спільно з Асоціацією виробників України «Укравтопром» за організаційної підтримки Посольства Республіки Словенія в Україні, Організації з промислового розвитку Об’єднаних Hацій(UNDO), ПАТ «ЗАЗ» та за фінансової підтримки уряду Республіки Словенія. 

Петро Кошуков доповів на зустрічі з проректором з міжнародних зв’язків НГУ професором Олександром Шашенком, начальником Управління міжнародних зв’язків НГУ професором Михайлом Рогозою, представниками механіко-машинобудівного факультету НГУ про стан розробки цього проекту. Наразі група українських і міжнародних експертів здійснює аналіз вітчизняної автомобілебудівної галузі з метою виявлення найбільш важливих питань місцевих виробників та інститутів підтримки, які можна буде вирішити в рамках і за допомогою ресурсів проекту. Зокрема, в липні – серпні 2013 року експерти автомобільної промисловості проводять опитування серед постачальників сектора, науково-дослідних організацій, освітніх та інших організацій, пов’язаних з автоіндустрією.

Результати отриманих досліджень будуть презентовані у Києві в середині вересня 2013 року. Додамо, що одним з найважливіших напрямків структурної модернізації промисловості є її розвиток на основі кластеризації.Головна відмінна риса кластера – інноваційна орієнтованість. Інновація – родзинка кластера. Спираючись на прориви в науково-технологічній сфері та інтелектуалізацію основних факторів виробництва розвинені країни, які взяли на озброєння політику кластеризації своїх економік, змогли забезпечити приріст ВВП в діапазоні від 75 до 90%. Інша особливість кластера – просторова прихильність. В умовах посилення конкуренції між країнами і регіонами за інвестиції та розміщення найбільш перспективних видів діяльності на своїй території стало очевидно, що унікальні конкурентні переваги формуються не на національному рівні, а на рівні конкретних бізнесів, що функціонують на території регіонів, де висока концентрація взаємозалежних галузей.На думку економістів, такі регіональні інноваційно-промислові кластери мають низку переваг перед традиційними індустріально-галузевими формами організації бізнесу.

У Словенії прийнято стратегію підвищення конкурентоздатності промисловості з урахуванням функціонування кластерів, створена асоціація «Автомобільний кластер Словенії», до якої ввійшли 22 міських підприємства і 5 наукових та освітніх установ. Відповідно до даних Світового економічного форуму, активна кластеризація економіки Словенії дозволила цій країні значно підвищити свій рейтинг конкурентоспроможності та ввійти у30-ку найбільш конкурентоспроможних країн світу.

Зазначимо, що уряд Республіки Словенія виділив для втілення проекту «Зміцнення кластерів автомобільної промисловості в Україні: покращання спроможності місцевих виробників авто, компонентів та інститутів їх підтримки» у життя 600 тисяч євро. Щодо зацікавленості участі у проекті технічних університетів України і вітчизняних НДІ Петро Кошуков сказав, що це буде відновлення зв’язків між ними і промисловістю, а деякі вузи, на думку експерта, можуть стати освітньою базою кластера.

Ігор Ляхевич, студкор


До списку


На головну

Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2024 Інформація про сайт